Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Met andere ogen

Vandaag stond een bezoekje aan het Paleis op de Dam
op het programma. 

Ik heb gewoond in Amsterdam
en er jaren gestudeerd
maar nu voelde ik me net een toerist
en keek ik met andere ogen. 

Omdat we een beetje te vroeg waren
gingen we ook even de Nieuwe Kerk in.
Daar stond één schilderij van 
Andy Warhol

Waar geen foto van gemaakt mocht worden. 




Andy zelf mocht wel op de foto. 


 De kinderen plakte stickers van 
de speurtocht onder leiding van Prins Louis. 

 En ik maakte de foto's 

Het bezoek was de moeite waard
 en ook voor de kinderen was de
audiotoer met speurtocht erg leuk. 

Daarna liepen we nog even 
naar Oudemanhuispoort. 

Nog steeds een geweldig stukje Amsterdam 
waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. 



 Wat vond ik het leuk om dat te laten zien. 
Jaren heb ik hier gelopen op weg naar college. 
Er was niets veranderd en zelfs de boekverkopers 
leken dezelfde als 15 geleden! 

 Bij een van hen kocht ik deze prachtige
vintage kaarten. 




Kijken met andere ogen 
was erg plezierig! 

***


4 opmerkingen:

  1. nou en of misschien was je toen ook veel meer met andere dingen bezig en nu lekker rustig en bewust, wat een mooie foto's en die oude kaarten zijn prachtig

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaarten heb je gekocht. Het ziet er uit als een gezellig dagje Amsterdam.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik vind Amsterdam ook zo'n geweldige stad, maar deze hoekjes van Amsterdam bezocht ik nog niet, ze zijn precies wel de moeite! Leuk gezellige dag hadden jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...